Saturday, August 28, 2010

Facebook

Siapa yang hidup pada zaman sekarang tapi tak tahu apa itu facebook memang dia ketinggalan zaman la.. semua orang tahu facebook tapi sedarkah anda benda ini lama kelamaan akan hilang juga tapi mengikut pendapat aku facebook meletup tahun 2009 walaupun aku dah mula guna facebook ni tahun 2008.. tapi bila 2009 orang ramai dah mula berubah arah dari friendster ke facebook tapi orang yang guna myspace ada juga yang belum berganjak sebab myspace ada keistimewaan sendiri sebab myspace mendapat tempat yang pertama untuk remaja yang baru nak naik.. tapi secara jujur aku memang tak minat myspace ini sebab macam terlalu terbuka satu lagi gambar-gambar memang menjolok mata.. hehe itu kelebihan untuk myspace!
Tagged pula aku ada juga biasanya aku main tagged ni sebab nak cari kawan-kawan (skandal) itu dulu sebelum aku jumpa Si Dia, sekarang dah kurang sedikit maklum nanti ada orang marah pula kalau nak menggatal lebih2..

Tapi sekarang facebook belum ada pengganti lagi, ye memang Twitter ada tapi twitter pun tak dapat nak lawan facebook.. kenapa facebook ni hebat sangat? bagi pendapat aku lah facebook ni boleh merapatkan hubungan yang jauh, dapat jumpa kawan-kawan lama zaman sekolah mahupun zaman sekolah rendah.. ada juga yang berpendapat facebook ni menyebabkan kita rasa rimas sebab kehidupan kita jadi tak privacy dan aku bersetuju.. kadang2 meluat juga tengok post kawan2 yang nak makan pun post kat facebook kadang2 facebook ni tempat nak luahkan perasaan tapi ada orang kisah ke perasaan kau tuh?? naik menyampah ada la kot..
tapi aku tak boleh salahkan orang sebab kadang aku pun macam itu juga.. tapi sekarang aku dah malas nak post kat facebook sebab tak ada guna pun.. komen gambar aku suka la..

Facebook ada baik dan buruk anda yang bijak pandai boleh tentukan sendiri~

No comments:

Post a Comment